IndustriALL üyesi Kore Metal İşçileri Sendikası'nın şirketle anlaşması sonucunda, Hyundai'de, 1967'den bu yana ilk kez, 8 Ocak 2013'te gece vardiyasına son veren yeni bir vardiya sistemi uygulanmaya başladı.
Gece vardiyasını kaldırma kararı Kore Metal İşçileri Sendikası'nın şirket yönetimine karşı verdiği on yıllık mücadele sonucunda kazanıldı. Ağustos 2012'de taraflar bu yönde bir anlaşmaya varmıştı.
Şirket öngörülmeyen sorunlar çıkıp çıkmayacağını görmek için yeni vardiya sistemini iki hafta deneyecek. 4 Mart 2013 itibariyle gece vardiyası bütünüyle sona erecek. Yeni vardiya sisteminde, birinci ekip sabah saat 7:00'den öğleden sonra 3:40' kadar 8 saat 40 dakika çalışacak. İkinci ekip ise 3:40'tan gece saat 1:30'a kadar 9 saat 50 dakika çalışacak.
Ciddi hastalıklara yol açıyordu
Daha önce şirkette sabah 8:00'den akşam 6:50'ye kadar 10 saat 50 dakika, gece 9:00'dan sabah 8:00'e kadar 11 saat olmak üzere iki vardiya vardı. İşçiler iki haftalık sürelerle çalışırlardı. Gece mesaisi ve uzun çalışma saatleri ciddi uyku bozukluklarına, hatta fazla çalışmadan ölümlere neden oluyordu. Bu tür ölümler Kore'de “gwarosa” diye biliniyor. Yeni sistemin uygulanmaya başlamasıyla, Koreli otomotiv işçilerinin hayat kalitesi daha iyileşmiş olacak.
Edinilen bilgilere göre, şirket, vardiyaların kısaltılmasını telafi etmek amacıyla tesisi daha verimli hale getirmek üzere 300 milyar Kore lirası (282 milyon dolar) tutarında yatırım yapmayı planlıyor. Hyundai Motor’un kardeş şirketi Kia Motors da 4 Mart'ta gece vardiyalarını kaldırıyor. Çalışma saatleri Hyundai'deki gibi olacak.
Bu girişim ülkedeki öbür araba üreticileri için örnek oluşturuyor. Sözgelimi Kore'deki GM gelecek yılın başından itibaren gece vardiyalarını kaldırmayı planlıyor. Bu değişim, otomotiv tedarikçisi firmaları da çalışma saatlerini önemli müşterileriyle eşzamanlı hale getirmek zorunda bırakacak. Hyundai Mobis ve Halla Climate Control ise çalışma saatleri sistemlerini gözden geçirdiklerini açıkladılar.