-
Araştırma Servisi yaptığı ve yürüttüğü araştırmalarda, sendikal ihtiyaçlar, gündelik süreçlerde emekçi kesimlerin çıkarlarının bilimsel olarak savunulması ve sendikamızın örgütlü mücadelesini daha güçlü kılma hedefi ile hareket etmektedir.
-
Basın Servisi, gerek üyelerin haklarının korunup geliştirilmesi gerekse toplum nezdinde sendikal mücadelenin anlatılabilmesi amacıyla basın-yayın politikasının şekillendirilmesi ve medya ile ilişkiler faaliyetini yürütür.
-
Dış İlişkiler Servisi dünya sendikal hareketinin genel ve sektörel gelişme trendlerini dikkatle inceler ve yayın çalışması yapar. Bunun yanı sıra başka servislerle dış ilişkiler başlığında işbirliği içinde çalışır.
-
Eğitim Servisi sendikamızın güncel ihtiyaçlarına uyarlanmış eğitimler tasarlar ve bunların yürütülmesini sağlar. Servis, uzun yıllardır sendikada uygulanan eğitimleri geliştirme sorumluluğunu üstlenmiştir.
-
Hukuk Servisi, sendika üye ya da organlarına hukuki danışmanlık yapar, yasama ve yürütme organlarının çalışma yaşamı ve sendikal alanlardaki faaliyetlerini izler, sendikanın tüzük-yönetmelik-yönerge vb. metinleri konusunda çalışmalar yapar.
-
Ülkemizde, iş kazaları ve meslek hastalıkları sebebiyle her yıl binlerce insan hayatını kaybetmekte veya kalıcı sakatlıklar yaşamaktadır.
Sendikamızın; işyerlerinde yaşanan iş güvenliği ihlallerini değerlendirmek, üyelerimizi işçi sağlığı ve iş güvenliği konularında bilinçlendirmek, sendikamızın İSİG alanındaki yayın, eğitim ve diğer faaliyetlerini gerçekleştirmek İSİG Servisi'nin görevleri arasındadır.
-
-
Örgütlenme Servisi, sendikanın temel misyonu olan örgütlenme alanında dönemsel, coğrafi, sektörel, demografik ve sosyal yapıdaki değişimleri gözeten politik yaklaşımların ayrıntılandırılması rolünü üstlenir.
-
TİS Servisi, ilgili işyerinde yetki alınması sonrası Toplu İş Sözleşmesi’nin teklif hazırlığını yapar, müzakere ve imza süreçlerinin takibini yapar, TİS’in uygulanma sürecini denetler.