• industriAll global
  • industriAll europe
  • Retun See
  • Petrol-İş Kadın Dergisi
Belgesel: Petrol-İş Tarihi

IndustriALL'ın İletişim Uzmanları Formu yapıldı

Küresel iletişimciler ağı kuruluyor

IndustriALL Küresel Sendikanın İletişim Uzmanları Formu 3- 4 Haziran tarihleri arasında İtalya'nın Torino kentinde bulunan ILO Uluslararası Eğitim Merkezi'nde yapıldı. Dünyanın çeşitli ülkelerinden 60'a yakın uzmanın katıldığı toplantıda, iletişimciler işçilerin haklarını iyileştirmeye yönelik çalışmaların ve kampanyaların nasıl daha etkin hale getirileceğini görüştü.

 

10.06.2014

Toplantı, 3 Haziran Salı günü IndustriALL İletişim Ofisi Müdürü Petra Brannenmark'ın forum hakkında yaptığı genel bilgilendirme ile başladı.

Daha sonra söz alan IndustriALL İletişim Ofisi'nden Tom Grinter, iletişimin sendikal mücadele içindeki önemini IndustriALL'ın geçtiğimiz yıl yürüttüğü çeşitli kampanyalardan hareketle anlattı.

Grinner, Bangladeş'te Raina Plaza yangını ile ilgili yürütülen kampanyanın doğru iletişim teknikleri kullanılarak Kombiya'dan Nijeryaya kadar dünyanın her yanına yayıldığını, buna ilişkin haberlerin New York Times'de düzenli olarak yer aldığını da belirtti.

Bunu, IndustriALL üyesi sendikaların iletişim uzmanlarının, kendi sendikalarını ve kullandıkları, sözlü yazılı ve sosyal medya araçlarını anlattıkları tanıtım izledi. Arkasından İşçi Hakları İçin Kampanyalar isimli oturuma geçildi. Tom Grinter'in moderatörlüğünü yaptığı oturumda İngiltere merkezli Union Solidarity International adlı Uluslar arası sendikal dayanışma örgütünden Walton Pantland ile Labour Start'dan Eric Lee, IndustriALL Kampanya Direktörü Adam Lee konuşmacı olarak yerlerini aldı. Eric Lee uluslar arası sendikal hareket için haberlerin dolaşımının önemini vurguladıktan sonra kampanya örgütlenmesinde, sendikaların bağımsız işçi örgütlenmeleri ve Uluslararası Af Örgütü, çevre örgütleri vs. sivil toplum kuruluşlarıyla yaptığı olumlu işbirliklerine değindi.

Tek sorun üzerinde odaklanmak

Adam Lee ise kampanya örgütlenmelerini örneklerle anlattığı konuşmasında şunları söyledi: “ Kampanyada hedef seçimi önemlidir. Tek soruna odaklanıp, net mesajlar vermemiz gerekiyor, bazı sendikalar her şeyi tek bir kampanyada vermek istiyorlar. Bu da başarılı olamıyor” dedi.

İkinci gün İndustriALL Genel Sekreteri Jyrki Raina'nın konuşması ile başladı. ILO sözleşmelerinin iş sağlığı ve güvenliği açısından öneminin altını çizen Raina, Bangladeş'te Kamboçya'da yürüttükleri kampanyalarda bunu örnek aldıklarını söyleyerek sözleşmelerin Soma örneğinden hareketle Türkiye'deki iş kazaları için de gerekliliğini belirti.

Raina konuşmasında toplantılarda toplumsal cinsiyet temsiliyeti gözettiklerini söyledikten sonra kadın kotasının IndustriALL içinde önümüzdeki dönemde artırılacağını vurguladı.

İletişim sistemleri yenileniyor

Sendikaların güçlendirilmesinde, dayanışmanın örülmesinde iletişimin önemine değinen Jyrki Raina katılımcılara dünyanın yüzde 99'unu web sitelerinde neden göz ardı ettiklerini sordu.

Çokuluslu şirketlerin egemen olduğu, sınırlar ötesi bir dünyada, dünyanın bir köşesinde işçi hakları ihlalinin dünyanın her yerindeki işçileri ilgilendirdiği belirten Raina, sendikaların iletişim sistemlerini değişen koşullara uygun olarak yenilemeleri gerektiğini vurgulayarak “ Alman İGMetall Sendikası dinamik bir iletişim ağı kurmak için tüm iletişim sistemini yeniden gözden geçiriyor” dedi.

İkinci gün öğleden sonra tespit edilen kampanya konuları üzerinden katılımcılar atölyeler oluşturarak tartıştılar...Kampanya konularından biri de SOMA'daki 301 işçinin yaşamını yitirdiği iş cinayetinden hareketle Uluslararası Çalışma Örgütü’nün (ILO) 176 numaralı “Madenlerde Güvenlik ve Sağlık Sözleşmesi İmzalasın" konusu idi. Beş atölyeden dördü güncelliği ve ağırlığı nedeniyle olsa gerek Soma'yı seçmişti.

IndustriALL'ın iletişimciler toplantısına Petrol-İş Sendikasını temsilen Necla Akgökçe ve Rıza Köse katıldı. Toplantıda sendika olarak bastığımız dergileri, dosyaları tanıttık. Web sitesini ve kullandığımız sosyal medya olanakları ile video çekimlerini de anlattık.

İki günlük forum sonunda katılımcılar, bilgi, deneyim ve strateji alışverişi yapmak üzere küresel bir iletişimciler ağı kurma kararı aldı.

 

 

 


 

 

Kaynak: Kadın Dergisi/Dışilişkiler Servisi