• industriAll global
  • industriAll europe
  • Retun See
  • Petrol-İş Kadın Dergisi
Belgesel: Petrol-İş Tarihi

Petrol-İş, emekle sanatı buluşturuyor…

Petrol-İş Sendikası, bir ilki daha gerçekleştirerek emekle sanat arasında köprü kuruyor, emekle sanatı buluşturuyor. Daha önce bir çok kişisel ve karma resim sergisi açmış olan ressam Şakir SAĞLAM 20. kişisel resim sergisini Petrol-İş Sergi Salonunda açtı. SAĞLAM’ın 20. sergisinde, T resimlerinden 40 tanesi yer alıyor.

 

09.03.2007

Petrol-İş Sendikası, bir ilki daha gerçekleştirerek emekle sanat arasında köprü kuruyor, emekle sanatı buluşturuyor. Daha önce bir çok kişisel ve karma resim sergisi açmış olan ressam Şakir SAĞLAM 20. kişisel resim sergisini Petrol-İş Sergi Salonunda açtı. SAĞLAM’ın 20. sergisinde, T resimlerinden 40 tanesi yer alıyor.

 

Sergi, 30 Mart tarihine kadar sanat sever emekçilerin, sanat emekçilerinin, sanata duyarlı olanların ziyaretine açık.

 

Neden T Resimleri?

Şakir SAĞLAM 1950’de Beşikdüzü’nün Türkelli Köyü’nde doğmuş, Köyünde, ilçesinde, ili Trabzon’da ve İstanbul’da okumuş, Türkiye’de biriktiriyor. Türkelli’den Tünya’ya bir damla T…sloganı olmuş ressamın.

 

SAĞLAM’ın, köyü Türkelli, ili Trabzon, yurdu Türkiye olunca, yaşamında T yoğun olduğu için resimlerinde T harfini kullanmaya karar vermiş ve T resimleri böyle oluşmaya başlamış. Rönesanstan günümüze değişen resim düzlemleri, dörtgen dışındaki biçimlerde kullanılmış. T resimleri de tek tual, iki-üç-dört tual birleştirilerek yapılabilmekte.

T resimleri figüratif resim. Zıtların bütünselliği ile dinamizm kazanıyor. Zıtlar; düz ve hareketli biçimdir, açık - koyulardır, sıcak–soğuktur…Yöndedir, çizgidedir, fırçanın gücündedir, figürün eylemindedir, anlatımcı yapısındadır. Işıklı - ışıksız alanların, boyanın miktarındadır.

İçeriğinde zıtlıkların kimi zaman birlik, kimi zaman kavgalı olduğunu gördüğümüz yaşamın kendisi T resimleri…Emek serüveni var, insan var T resimlerinde…

 

Yaşamın kirlenmesi, içinde temiz ve güzel değerleri de barındırıyor, taşıyor ve yaşatıyor. Sanat, yaşamı savunmada ve güzellikleri korumada bu denli titiz bu denli temiz.

 

Şakir SAĞLAM farklı disiplinlerde üretiyor. Fotograf, heykel, şiir… Farklı disiplinlerin bir arada olmalarını, bir birlerini beslediklerini savunuyor.

 

Sanatın da emeğin de görevi dünyayı güzelleştirmek

 

Petrol-İş Sendikası Genel Başkanı Mustafa ÖZTAŞKIN, resim sergisinin açılışıyla ile ilgili olarak, “ Emek sanat buluşmasını çoğaltmalıyız. Sanat ve sanatçı hiçbir zaman kendi toplumunun acılarından uzakta, bir sırça köşk içinde yaşayamaz. Her zaman halkının dertlerini, tasalarını, acılarını yüreğinde hisseder, hissetmelidir” dedi. Öztaşkın şunları söyledi:

 

“Sanat ; kendini ifade ediş tarzıdır. Düşünceleri, algılayışları, bekleyişleri tuvale yansıtan ressam kendini, toplumu ve doğayı nasıl yorumladığını ifade eder. İşte bu yüzden sanatçı içinde yaşadığı çevre ile daima bir etkileşim içerisindedir. Sanatçının eserleri arasında bulunan “insanın umudu” tablosundan “indifada” tablosuna bir toplumsal gerçeklikten diğer bir toplumsal gerçekliğe zıtların içerisinde yolculuğa çıkıyoruz. Petrol-İş Sendikası olarak estetik duyguların geliştirilmesinin emek mücadelesinde önemli bir yer tuttuğuna inanıyoruz. Emeğin başta gelen görevi dünyayı güzelleştirmektir.

Petrol-İş olarak her zaman emeğin mücadele gücünü arttıran etkinliklerin peşinde olacağız.”

 

Kamuoyuna saygıyla duyurulur.

 

Petrol-İş Sendikası

Merkez Yönetim Kurulu

 

SERGİ YERİ: Petrol-İş Sendikası Genel Merkezi, Kuşbakışı Cad. No:25 Altunizade-İstanbul Tel: (0216) 474 98 70

SERGİ SÜRESİ: 5 MART- 30 MART 2007