• industriAll global
  • industriAll europe
  • Retun See
  • Petrol-İş Kadın Dergisi
Belgesel: Petrol-İş Tarihi

BANDIRMA'LI OTOBÜSLERİNİ GERİ İSTİYOR..

10.01.2007

Bandırma’da kent konseyi kurulması yönündeki düşünceler gündemdeki yerini korurken, sivil toplum örgütleri Halk Platformu oluşturdu.

Tukoder–SES–SODEV– PETROL-İŞ – Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği–KESK– LİMAN-İŞ – Atatürkçü Düşünce Derneği–EĞİTİM-SEN–TEK GIDA-İŞ ve Hacı Bektaşi Veli Kültür Derneğinin oluşturduğu Halk Platformu Bandırma’nın gündemine ilişkin çalışmalarda bulunacak. Bu kapsamda, platform üyeleri düzenledikleri bir basın toplantısıyla Bandırma şehir içi ulaşımının özelleştirilmesini eleştirdi.

Petrol-İş Sendikası Bandırma Şubesi lokalinde düzenlenen açıklamaya, Halk Platformu üyelerinin yanı sıra CHP’de destek verdi. Oldukça kalabalık bir topluluk önünde gerçekleştirilen açıklamada, Bandırma Belediyesinin, belediye otobüslerini tamamen seferden çekerek, şehir içi ulaşımı özel sektöre devretmesi eleştirildi.

Toplantıda ilk olarak konuşan Petrol-İş Sendikası Şube Başkanı Hüseyin Koçyiğit, özelleştirmelere karşı olduğunu söyledi. Gelişmekte olan ülkelerde özellikle Türkiye’de özelleştirmenin vahşice yapıldığını ifade eden Koçyiğit, “Yerel Yönetimler halka hizmet etme yerleridir. Maalesef son yıllarda şirket ve para kazanma mantığı ile yapılan politikalar neticesinde dar gelirli vatandaşlarımıza sıkıntılar getirilmektedir. Bunun son örneğini, Bandırma’da şehir içi ulaşımın bir şirkete devredilmesinde gördük. Bu devirle birlikte daha ilk günden vahşi kapitalizmin gerçek yüzünü halkımız görmeye başladı. Ulaşım ücretlerinin 25 kuruştan bir anda 1 YTL’ye çıkması insanlarımızda infial yarattı.” dedi.

Bandırma Halk Platformu adına bir açıklama yapan TUKODER Şube Başkanı Hasan Basri Önat’ta; bu ulaşım ücretlerinin makul bir seviyeye çekilmesi için ellerinden gelen çabayı göstereceklerini dile getirdi. Herkesin bu kentte yaşadığını, bundan dolayı Bandırma’ da yaşamanın ve nimetlerinden faydalanmanın mutlaka bir bedeli olacağını ifade eden Önat “Ancak bu konudaki ödevlerimizi yerine getirirken Bandırma’ da yaşayan halkın bazı kurum ve kuruluşlarca pazarlanamayacağını, suiistimal edilemeyeceğini belirtiyor ve ihtar ediyoruz. Bandırma Belediyesinin son zamanlarda şehir içi ulaşım konusundaki tavrı halka karşı bir tutumdur. Bandırma’da yaşayan her bir insanı çok yakından ilgilendiren bu uygulama için öncelikle bir referandum yapılamaz mıydı? Biz Bandırma halk platformu olarak duymayan kulaklara, görmeyen gözlere diyoruz ki, Bandırma halkının bir firmanın insafına bırakılmayacak, serbest piyasa ekonomisinin kuralı olan rekabetin ortadan kalkacağından bu da Bandırma halkının aleyhine olacağı için Bandırma Belediyesinden otobüslerimizi geri istiyoruz. Hiç olmazsa her hafta bir Belediye otobüsünün çalışmasını talep ediyoruz.

Bu konudaki yasal haklarımızı ilgili hukuk çerçevesinde bu günden itibaren başlatacağımızı Bandırma Halkına duyuruyoruz. Bandırma Belediyesi, bandırma halkını oluşturan katmanların kimlerden oluştuğunu bilmiyor mu? Bandırma da 25 bin öğrenci yaşıyor. Nüfusun diğer kısmını ise emekli- işçi- memur oluşturuyor. Çoğunluk 403YTL asgari ücretle çalışıyor. Cemal başkan sen neredesin? Halk nerede? Belediyeler kar müesseseleri değildir. Hizmet üretirler. Bu uygulama ile Bandırma Belediyesi belediyecilik anlayışının dışına çıkmıştır. Bandırma Ulaşım A.Ş. Ticaret Odası’nın verdiği tarifeyi neden uygulamamıştır? Bu konuda denetim yetkisi Bandırma Belediyesi’nde olduğu halde, belediye bu yetkisini kullanmamakta ısrarlıdır. Bandırma Belediyesi Akıllı Kart uygulamasındaki işlev yapan getirmediği halde neden Bandırmalıya 3.5 YTL den satılmaktadır Ulaşım A.Ş nin araçlarından her birisi için 50 bin YTL Belediye tarafından alınmıştır. Otobüse kartla binen için 75 kuruş olan hizmet, kartsız binen için neden 1 YTL dir. Aradaki 25 kuruş nereye buharlaşmaktadır? Belediye Meclisinden geçmeyen tarife nasıl uygulanmaktadır? Ola ki daha düşük fiyattan oluşan tarife kabul edilirse 22 Aralık tarihinden bu aya kadar uygulanan farklı fiyatların Bandırma Halkına iadesi nasıl olacaktır.

Sayın Başkan şunu unutmayın ki suçlu yeryüzünün bütün mahkemelerinde berat edebilir ancak halk vicdanında berat etmez. Biz akıllı kartla yolculuğun 50 kuruş, öğrenci için 25 kuruş ve kartsız ücretin ise 60 kuruş olmasını istiyoruz.” dedi.

Bandırma Halk Platformu, ulaşım tarifelerinin belirleneceği bu akşamki Belediye Meclis Üyelerinin vereceği kararları dikkatle takip edeceklerini de dile getirdiler.